Störningar

I ett bostadsområde finns det alltid risk för olika störningar.

Det kan handla om grannar som spelar för hög musik, personer som röker vid portarna, folk som skräpar ner eller något liknande.

Vad ska man då göra?

1. Säg till personen som stör att sluta.

Om vi tillsammans visar att det vi inte tycker att störningar är okej blir det såvrare och jobbigare att bete sig störande.

2. Informera styrelsen om störningen.

Styrelsen känner så klart inte till alla störningar i området. Genom att informera styrelsen så får föreningen en bättre bild av vilka störningar som de boedne drabbas av och vad vi kan göra åt dem. Enklast är att skicka ett e-mail.

3. För en logg över återkommande störningar.

Om samma störning återkommer så börja för en logg. Skriv ner varje gång det händer, med tid, plats och en kort beskrivning av vad som hänt. På så sätt kan föreningen få ännu bättre överblick över vilka störningar som återkommer och vilka som är mer av engångskaraktär.